512 Hvor salig er den lille flokk




1. Hvor salig er den lille flokk 
som Jesus kjennes ved! 
I ham, sin Frelser, har den nok 
nå og i evighet. 
I kjærlighet, i håp og tro 
den vandrer her og skal få bo 
med ham når håp og tro forgår, 
men kjærlighet består.

2. Men Jesus, er jeg en av dem, 
vil du meg kalle din? 
Står jeg for deg som hine fem 
med lys i lampen min? 
Å, la meg ei til hvile gå 
før derom jeg kan visshet få, 
før du kan få det svar av meg: 
Du vet jeg elsker deg!

3. Og måtte det med gråt enn skje 
at dette svar jeg gav, 
så vil du nådig til meg se 
og tørke tåren av. 
Ja, når kun du som allting vet 
hos meg kan finne kjærlighet 
og kjenne meg iblant din flokk 
som din, så har jeg nok!

Text: Nils Johannes Holm
Musik: Ludvig Mathias Lindeman

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

500 Nå soli bak om blåe fjell

418 Framåt, framåt går ett tåg