517 O du min Immanuel


1. O du min Immanuel, 
hvilken himmelglæde 
har du gjort min arme sjæl 
ved din purpurvæde! 
Fjenden tænkte, den var fast, 
men hans træske snare brast. 

2.  Jeg er i min Faders skød, 
har i Himlen hjemme. 
Dér er ingen synd og død 
mere at fornemme; 
arven får jeg vist og sandt, 
har den Helligånd til pant. 

3. Gud ske lov for dag, der går, 
og for den, der kommer! 
Dermed har vi jubelår, 
evig, evig sommer, 
da det sidste morgenskær 
er os, halleluja, nær! 

4. Op, min sjæl, til sang og fryd, 
flyde glædeståre! 
Hver en puls med harpelyd 
klinge til min båre! 
Dig, som for os kalken drak, 
Jesus, Jesus, evig tak!

Text: Hans Adolph Brorson (DDS 671)
Musik: Norsk folkmelodi

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

500 Nå soli bak om blåe fjell

418 Framåt, framåt går ett tåg