464 O Helligånd! mit hjerte



Alt. koral:


1. O Helligånd! mit hjerte 
den stad så hårdt attrår, 
det søde hjem, 
Jerusalem, 
hvor al min nød og smerte 
sit pas og afsked får. 
O Helligånd! mit hjerte 
den stad så hårdt attrår. 

2.  Men ak, de fare-vande! 
Hvor kan jeg finde spor 
blandt blinde skær, 
mod strøm og vejr, '
til frydeborg at lande? 
Jeg skal, jeg er derfor. 
Men ak, de fare-vande! 
Hvor kan jeg finde spor? 

3.  Befæst mig dog de tanker: 
Jeg snart i Himlen står. 
Gør troen kæk 
mod bølgens skræk, 
hold selv ved ror og anker, 
du ved, hvad jeg formår! 
Befæst mig dog de tanker: 
Jeg snart i Himlen står.

Text: Hans Adolph Brorson (DDS 559)
Musik: Ur Ahnfelts sånger, alt. dansk folkmelodi

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

500 Nå soli bak om blåe fjell

418 Framåt, framåt går ett tåg